Pomoc
Wysyłanie dokumentu
Aby wypełnić formularz, należy kliknąć na przycisk znajdujący się po prawej stronie od nazwy formularza. Do edycji formularza można przejść także po wybraniu tytułu formularza i wybraniu opcji Wypełnij formularz.
Pojawi się wówczas widok edycji formularza.
Wprowadź dane do formularza. Wypełniając dane, stosuj się do informacji umieszczonych w legendzie powyżej formularza.
Dane pobrane z Profilu Zaufanego wypełnią się automatycznie, jeśli użytkownik wypełni więcej danych w zakładce np. adres zamieszkania - te dane również uzupełnią się automatycznie. Można również dołączyć do dokumentu załączniki za pomocą przycisku umożliwiający wybór plików z danego urządzenia. Pliki można załączać w formatach: JPG,PDF, doc, odt, xls,zip.
Uwaga!
Całkowita wielkość załączników dołączonych do dokumentu nie może przekroczyć 3,5 MB.
Po zakończeniu edycji formularza należy zapisać wprowadzone dane, klikając przycisk , następnie należy wybrać przycisk . System przekieruje użytkownika na stronę https://pz.gov.pl gdzie trzeba podpisać dokument za pomocą Profilu Zaufanego.
Gdy nastąpi przekierowanie, trzeba wybrać przycisk , wówczas otworzy się okno autoryzacji. Wpisz kod autoryzacyjny ePUAP, otrzymany w wiadomości tekstowej SMS na numer telefonu komórkowego powiązanego z PZ, następnie kliknij Potwierdź.
Uwaga!
Opisana metoda autoryzacji i podpisywania dokumentu obowiązuje w przypadku logowania Profilem Zaufanym za pomocą loginu i hasła i może różnić się od sposobu autoryzacji i podpisywania poprzez bankowość elektroniczną.
Po podpisaniu dokumentu następuje przekierowanie ponownie do systemu. Jeśli dokument został poprawnie wysłany na skrytkę Urzędu w ePUAP, użytkownik zostanie o tym fakcie poinformowany komunikatem.